Wikipedia

Rezultatele căutării

marți, 13 septembrie 2011

Consumatori la nivel mondial

Harvard Business Review si-a dedicat atentia celor doua tendinte de business care reorienteaza lumea corporatista. Una se refera la fascinatia crescanda de a intra in social media pentru a face marketing-ul de brand acolo. Cealalta are in vedere cresterea presiunii asupra companiilor de a fi mai responsabile in plan social si de a-si regandi lista de valori, in sensul investitiei pe termen lung in societate.

Fiecare dintre tendintele de mai sus le cere liderilor de companii sa-si schimbe atitudinea adecvata vechilor modele de business. Adoptarea numai a uneia dintre cele doua este suficienta pentru a schimba serios structurile si procesele de afaceri.

Aceste doua tendinte se intersecteaza si o vor face din ce in ce mai mult pe viitor. Social media este pe punctul de a vine tare din urma si de a se afirma ca un nou instrument de marketing si branding. Vorbim de un mediu de comunicare ce conduce o forta ce va transforma lumea: consumatorii implicati social care incearca sa-si foloseasca vocea si puterea de cumparare pentru a opri practici de business nesustenabile s pentru a tempera capitalismul indiferent. In anii ce vor urma, daca nu chiar mai curand, social media vor deveni un instrument puternic pe care consumatorii il vor folosi agresiv pentru a influenta atitudini si pentru a forta companiile sa devina mai responsabile in plan social.

Evolutia social media si transformarea lor intr-un mecanism solid de transformare sociala sunt deja vizibile. In ciuda multor critici dure care spun ca Facebook, Twitter si YouTube sunt doar metode de entertainment, canale de informatii vulgare, concluzia contrara s-a dovedit, de cele mai multe ori, cea adevarata.

Un comentariu: