Wikipedia

Rezultatele căutării

vineri, 20 mai 2011

Internetul, "ucigasul" televiziunii

In august 2010 expertii au prezis pentru prima data moartea televiziunii. In opinia analistilor, viitorul digital apartine mass-media 3.0, in special continutului video personalizat, la cerere, potrivit BBC News.


In SUA, piata de televiziune cu plata a suferit prima scadere printre abonati, iar vina a fost data pe veniturile scazute ale populatiei care au fost nevoite "sa stranga cureaua" la bugetul familiei.

Insa, unii comentatori au vazut acest rezultat ca pe o “moarte” lenta a televiziunii si o renastere a internetului.

Prin urmare, ramane intrebarea daca internetul va duce la moartea televizunilor traditionale, sau va “recruta” operatorii de televiziune pentru a-i reprofila.

Vanzarile de DVD –uri sunt in scadere, iar Netflix a preluat deja operatorul de cablu ComCast pentru a deveni cel mai mare serviciu de abonare din America de Nord.

Compania IMS Research estimeaza ca in SUA numarul abonatilor la cablu TV digital va creste substantial intre 2010 si 2015.

Youtube, Hulu, iPlayer, Netflix si alte servicii online, fara a mentiona decsarcarea ilegala de video sunt alternativele pe care consumatorii online le au.

Apple si Google au lansat servicii OTT care permit utilizatorilor sa vizioneze continutul online pe propriile televizoare, cu toate ca serviciul Google este disponibil doar in SUA.

In acest fel, oamenii se pot uita la materiale video, fie ele filme, videoclipuri sau chiar desene animate mai mult ca oricand.

Intrebarea pe care analistii si-o pun este incotro se indreapata industria audiovizualului.

Ce spun expertii?

Potrivit directorului executiv al Page, companie care fabrica tehnologii pentru cei mai mari operatori de satelit din lume, spune ca s-a observat o crestere in cifre la abonamentele TV in ultimele doua trimestre.

Prin urmare, televiziunea cu plata este mai sanatoasa ca oricand.

Potrivit acestuia, cifrele referitoare la vizionarile TV sunt mai mari ca oricand.

In ceea ce priveste serviciile OTT, acesta crede ca Apple si Google indeplinesc oamenilor dorinta de a se uita la ce doresc, atunci cand doresc, insa OTT nu are un model de business in spate.

In opinia sa, modelul de televiune platita, in care oamenii pot vedea ceea ce vor atunci cand vor, nu "sta in picioare".

Mai mult, OTT a trezit interesul operatorilor pentru dezvoltarea unor servicii hibride.

Nu toti sunt increzatori ca noul serviciu prin care internetul este adus pe televizoare, va putea provoca o “revolutie” in industria audiovizualului.

Fondatorul Blinkx, Suranga Chandratillake, considera ca orice dispozitiv va avea o conexiune standard la internet, insa asa-numitele "set-to box-uri", serviciile oferite de Google si Apple, vor fi o afacere temporara.

"Cred ca vom continua sa aveam dispozitive cu ecran mare, fie ca le vom numi televizoare sau altfel", spune acesta.

Succesul unor servicii precum Netflix, este dovada pura ca majoritatea consumatorilor sunt dispusi sa plateasca pentru serviciile favorite.

"Cred ca vom plati partial pentru asta prin cresterea facturilor la satelit, cablu si banda larga.

O alta modalitate de plata este prin publicitate. Vor exista servicii software sau cloud computing, pe care le vom folosi pe gratis, insa vom primi si publicitate".

Cu toate acestea, va fi un anumit tip de content care va fi intotdeauna servit "in direct", la televizor, iar acesta este sportul.

Oamenii prefera sa se uite la meciuri in timp real si nu la doua ore diferenta.

Oamenii incep sa se imparta in grupuri.

Asadar, analistii vorbesc despre asa-numitii <>, oameni cu un interes obisnuit in media, dar care sunt isi doresc content personalizat cand au nevoie.

Apoi, exista persoanele dependente de media, care au nevoie de content la cerere, sa personalizat si chiar portabil.

Noile servicii au trezit "la viata" operatorii traditionali de televiziune, facandu-i sa realizeze ca oamenii isi doresc produse la cerere.

Este ceea ce expertii numesc mass-media 3.0, content personalizat, in orice moment si in orice loc te-ai afla.

In opinia analistilor, piata de televiziune cu plata se va schimba de la 300 de canale care exista in prezent, la doar 7 canale cele mai preferate de consumatorii de media traditional.

Viitorul apartine continutului video la cerere .

Un comentariu: